Ik koos voor themaloos om enkele afspraken iets meer vast te zetten bij de kinderen en ook enkele nieuwe zaken aan te brengen.
Veel kijkplezier hieronder.
We zijn na de vakantie gestart op maandag, dinsdag en vrijdag met mini-kring.
Ik heb onze klas in 5 groepjes verdeeld. Als ze binnen komen in de ochtend (zachte landing 8u15-8u30), dan gaan de kleuters direct spelen in een hoekje.
Ik heb onze klas in 5 groepjes verdeeld. Als ze binnen komen in de ochtend (zachte landing 8u15-8u30), dan gaan de kleuters direct spelen in een hoekje.
Rond 8u45 als ik weet wat iedereen blijft eten of wie afwezig is, roep ik 1 groepje bij mij in de kring. (zie 2e foto = mini kring).
Ieder kind doet 1 iets van het onthaal. Welk weer, welke dag, wie is afwezig, daglijn overlopen,... Tijdens de mini kring heb ik een slinger aan, zodat andere kleuters weten dat ze mij niet mogen storen. Enkel toiletbezoek kunnen ze komen vragen.
Voordelen: ik kan beter observeren, kinderen hebben meer denktijd, andere kinderen zijn hun focus niet kwijt van het onthaal,...
Daarna komen we met z'n allen naar de kring en doen we samen ons onthaalliedje + elk kind zegt kort wat hij deed. 'Het is maandag', 'het regent vandaag', 'er zijn geen kindjes afwezig vandaag',...
Voordelen: ik kan beter observeren, kinderen hebben meer denktijd, andere kinderen zijn hun focus niet kwijt van het onthaal,...
Daarna komen we met z'n allen naar de kring en doen we samen ons onthaalliedje + elk kind zegt kort wat hij deed. 'Het is maandag', 'het regent vandaag', 'er zijn geen kindjes afwezig vandaag',...
Godsdienstritueel 's ochtends
Vrij tekenen met de schilderlijmstiften.
Loose parts werden aangebracht.
Dit zijn losse materialen waar ze mee in de hoeken kunnen spelen als extra verrijking. Als start bied ik het aan in 1 hoek.
Dit zijn losse materialen waar ze mee in de hoeken kunnen spelen als extra verrijking. Als start bied ik het aan in 1 hoek.
Lexi bracht 'namaak lego' mee van thuis (die ze niet meer konden gebruiken), ik had er al een klein beetje in de klas en ze pasten op elkaar.
MEER speelplezier. Dankjewel hiervoor!
Yoga- avontuur in de zon
Brainstorm - Sintthema
Waarover zouden ze willen leren?
Waarover zouden ze willen leren?
Muziek: met ritmestokjes
Start en stop ervaren
snel en traag ervaren
een deel van de klas mag maar muziek maken
luid en stil ervaren
Start en stop ervaren
snel en traag ervaren
een deel van de klas mag maar muziek maken
luid en stil ervaren
Donderdag 1e blokje hulp van juf Lisa in de klas.
We gingen samen op stap op zoek naar stokken.
Dikke, dunne, lange, korte, alles kon als het niet uit de bolderkar viel.
Wat genoten we van op stap te gaan!
Het zonnetje scheen, topmoment!
We gingen samen op stap op zoek naar stokken.
Dikke, dunne, lange, korte, alles kon als het niet uit de bolderkar viel.
Wat genoten we van op stap te gaan!
Het zonnetje scheen, topmoment!
Gezelschapsspel: animal party spelen met enkele kleuters.
In het bos vertelden er enkele kleuters dat ze graag met takken wilden schilderen.
Dit doen we dan ook :-).
Zoekboek herfst: met zaklamp.
Schilderen met speciale pluimtakjes of gewone takken, ze mochten kiezen.
Verhaal: het mannetje van takken
verwerking boekje - BEELD
Zelf een mannetje van takken vrij creƫren.
Zelf een mannetje van takken vrij creƫren.
Plasticine
Gezichtjes maken van de kinderen - blij; boos; bang of verdrietig
Gezichtjes maken van de kinderen - blij; boos; bang of verdrietig
Met de auto's de weg op de tafel volgen
Vrij schilderen wie wil
Activiteit juf Marie-Alixe.
Een verhaaltje van Sinterklaas dat ze zelf mochten kiezen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.